Календарне планування 7 клас
(70
години - 2 години на тиждень, із них 6
годин — резервних)
№
уроку
|
Тема уроку
|
Кількість годин
|
||
Вступ
(4 години)
|
||||
1
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення
тварин
|
1
|
||
2
|
Будова тварин:
клітини
|
1
|
||
3
|
Будова тварин:
тканини
|
1
|
||
4
|
Будова тварин:
органи та системи органів
|
1
|
||
Тема 1. Різноманітність
тварин (26 годин + 2 години резервного часу)
|
||||
5
|
Поняття про
класифікацію тварин
|
1
|
||
6
|
Кишковопорожнинні
|
1
|
||
7
|
Різноманітність
кишковопорожнинних
|
1
|
||
8
|
Кільчасті черви
|
1
|
||
9
|
Різноманітність
кільчастих червів
|
1
|
||
10
|
Членистоногі:
Ракоподібні
|
1
|
||
11
|
Різноманітність
ракоподібних
|
1
|
||
12
|
Членистоногі:
Павукоподібні. Різноманітність павукоподібних
|
1
|
||
13
|
Членистоногі:
Комахи
|
1
|
||
14
|
Різноманітність
комах
|
1
|
||
15
|
Практична
робота № 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах
|
1
|
||
16
|
Молюски.
Різноманітність молюсків
|
1
|
||
17
|
Різноманітність
молюсків
|
1
|
||
18
|
Паразитичні
безхребетні тварини
|
1
|
||
19
|
Урок-узагальнення
з теми «Кишковопорожнинні. Кільчасті черви. Членистоногі. Молюски»
|
1
|
||
20
|
Риби. Різноманітність
риб
|
1
|
||
21
|
Риби.
Різноманітність риб
|
1
|
||
22
|
Амфібії
|
1
|
||
23
|
Різноманітність
амфібій
|
1
|
||
24
|
Рептилії.
Різноманітність рептилій
|
1
|
||
25
|
Птахи
|
1
|
||
26
|
Птахи.
Різноманітність птахів
|
1
|
||
27
|
Різноманітність
птахів. Практична робота №2. Виявлення
прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів
|
1
|
||
28
|
Ссавці
|
1
|
||
29
|
Ссавці.
Різноманітність ссавців
|
1
|
||
30
|
Різноманітність
ссавців
|
1
|
||
31
|
Практична робота № 3. Визначення особливостей
зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов
існування
|
1
|
||
32
|
Контрольна
робота з теми «Риби. Амфібії. Рептилії. Птахи. Ссавці»
|
1
|
||
Тема 2. Процеси
життєдіяльності тварин (16 годин + 2 години)
|
||||
33
|
Особливості обміну
речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність
травних систем
|
1
|
||
34
|
Дихання та
газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення
процесів дихання для вивільнення енергії в клітині
|
1
|
||
35
|
Транспорт речовин у
тварин. Незамкнена та замкнена кровоносна системи. Кров, її основні функції
|
1
|
||
36
|
Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної
системи хребетних тварин
|
1
|
||
37
|
Виділення, його
значення для організму. Органи виділення тварин
|
1
|
||
38
|
Опора і рух. Види
скелета. Значення опорно-рухової системи
|
1
|
||
39
|
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів
хребетних тварин
|
1
|
||
40
|
Два типи симетрії
як відображення способу життя. Способи пересування тварин
|
1
|
||
41
|
Покриви тіла
тварин, їх різноманітність та функції
|
1
|
||
42
|
Урок-узагальнення з теми «Процеси
життєдіяльності тварин»
|
1
|
||
43
|
Органи чуття, їх
значення
|
1
|
||
44
|
Нервова система, її
значення і розвиток у різних тварин
|
1
|
||
45
|
Практична робота №6. Порівняння будови головного
мозку хребетних тварин
|
1
|
||
46
|
Розмноження та його
значення. Форми розмноження тварин
|
1
|
||
47
|
Статеві клітини та
запліднення
|
1
|
||
48
|
Розвиток тварин (з
перетворенням і без перетворення)
|
1
|
||
49
|
Періоди та
тривалість життя тварин
|
1
|
||
50
|
Контрольна
робота з теми «Процеси життєдіяльності тварин»
|
1
|
||
Тема 3. Поведінка
тварин (9 годин)
|
||||
51
|
Поведінка тварин та
методи її вивчення
|
1
|
||
52
|
Вроджена і набута
поведінка
|
1
|
||
53
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграція тварин
|
1
|
||
54
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова,
захисна, гігієнічна, репродуктивна
|
1
|
||
55
|
Форми поведінки
тварин: соціальна поведінка. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем.
Ієрархія в групі. Комунікація тварин
|
1
|
||
56
|
Форми поведінки
тварин: територіальна поведінка тварин
|
1
|
||
57
|
Елементарна
розумова діяльність. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення
|
1
|
||
58
|
Практична робота №7. Визначення форм поведінки
тварин
|
1
|
||
59
|
Урок-узагальнення з теми «Поведінка
тварин»
|
1
|
||
Тема 4. Організми
і середовище існування (6 годин+2 години резервного часу)
|
||||
60
|
Поняття про
популяцію, екосистему та чинники середовища
|
1
|
||
61
|
Ланцюги живлення і
потік енергії. Взаємозв’язок компонентів екосистеми
|
1
|
||
62
|
Співіснування
організмів в угрупованнях
|
1
|
||
63
|
Екскурсія «Пристосованість рослин і тварин до
сумісного життя в природному угрупованні»
|
1
|
||
64
|
Вплив людини та її
діяльності на екосистеми. Екологічна етика
|
1
|
||
65
|
Червона книга
України
|
1
|
||
66
|
Природоохоронні
території
|
1
|
||
67
|
Урок-узагальнення з теми «Організми і
середовище існування»
|
1
|
||
68
|
Узагальнення. Подібність
у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин
—свідчення єдності живої природи
|
1
|
||
69
|
Екскурсія «Різноманітність тварин свого краю»
|
1
|
||
70
|
Повторення
вивченого матеріалу з курсу «Тварини»
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар