№
|
Тема уроку
|
Дата
Клас
|
|
Вступ (5 годин)
|
|||
1.
|
Науки, що
вивчають природу.
|
||
2.
|
Методи
вивчення природи.
|
||
3.
|
Практичне
заняття № 1
Ознайомлення
з довідковими виданнями з природничих наук різних типів.
|
||
4.
|
Обладнання
для вивчення природи.
Практичне
заняття № 2
Ознайомлення
з простим обладнанням для природничонаукових спостережень та дослідів.
|
||
5.
|
Урок
узагальнення та систематизації знань
|
||
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (14 годин)
|
|||
6.
|
Тіла
навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
|
||
7.
|
Практична
робота №1
Вимірювання
маси та розмірів різних тіл.
|
||
8.
|
Речовини.
Фізичні властивості речовин.
|
||
9.
|
Властивості
твердих тіл, рідин і газів.
|
||
10.
|
Атоми і
хімічні елементи.
|
||
11.
|
Молекули.
Рух молекул. Дифузія.
|
||
12.
|
Різноманітність
речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні
речовини.
|
||
13.
|
Чисті
речовини і суміші. Способи розділення сумішей.
|
||
14.
|
Практичне
заняття № 3
Розділення
сумішей фільтруванням.
|
||
15.
|
Явища
природи.
|
||
16.
|
Фізичні
явища, їх різноманітність.
|
||
17.
|
Хімічні
явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.
|
||
18.
|
Повторюваність
явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.
|
||
19.
|
Урок
узагальнення та систематизації знань
|
||
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (11 годин)
|
|||
20.
|
Небо і
небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил.
|
||
21.
|
Поняття
сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.
Практичне
заняття №4
Визначення
найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.
|
||
22.
|
Небесні
тіла.
|
||
23.
|
Зоря –
самосвітне небесне тіло.
|
||
24.
|
Відмінності
між зорями. Міжзоряний простір.
|
||
25.
|
Планети та
планетні системи.
Відмінності
між планетами.
|
||
26.
|
Сонячна
система.
|
||
27.
|
Зоряні
системи – галактики.
Відмінності
між галактиками.
|
||
28.
|
Скупчення
галактик.
Всесвіт та
його складові.
|
||
29.
|
Людина і
Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби
астрономічних досліджень.
|
||
30.
|
Урок
узагальнення та систематизації знань
|
||
РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ
|
|||
Тема 1. Земля як планета(16 годин)
|
|||
31.
|
Гіпотези
та сучасні уявлення про виникнення Землі.
|
||
32.
|
Форма і
розміри Землі. Внутрішня будова Землі.
|
||
33.
|
Рухи Землі.
Пори року.
|
||
34.
|
Місяць –
супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.
|
||
35.
|
Способи
зображення Землі. Масштаб.
|
||
36.
|
Практичне
заняття № 5
Знаходження
на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль.
|
||
37.
|
Практичне
заняття № 6
Знаходження
на карті та глобусі материків і частин світу; географічних об’єктів.
|
||
38.
|
Ґрунт,
його значення. Утворення ґрунту.
|
||
39.
|
Властивості
ґрунту. Догляд за ґрунтом.
|
||
40.
|
Повітря –
суміш газів. Значення повітря.
Властивості
повітря.
|
||
41.
|
Вода на
Землі. Властивості води.
|
||
42.
|
Три стани
води. Кругообіг води.
|
||
43.
|
Вода –
розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини.
|
||
44.
|
Розчини в
природі. Значення води у природі.
|
||
45.
|
Використання
води людиною.
|
||
46.
|
Урок
узагальнення та систематизації знань
|
||
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів
(15 годин)
|
|||
47.
|
Організм і
його властивості. Клітинна будова організмів.
|
||
48.
|
Різноманітність
організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.
|
||
49.
|
Умови
життя на планеті Земля. Середовище життя.
|
||
50.
|
Чинники
середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.
|
||
51.
|
Пристосування
організмів до періодичних змін умов середовища.
|
||
52.
|
Різноманітність
середовищ життя.
Наземно-повітряне
середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.
|
||
53.
|
Водне
середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді.
|
||
54.
|
Ґрунтове
середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті.
|
||
55.
|
Вплив на
організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.
|
||
56.
|
Співіснування
організмів.
Угруповання
організмів. Екосистеми.
|
||
57.
|
Рослинний
і тваринний світ своєї місцевості.
|
||
58.
|
Практичне
заняття №7
Ознайомлення
з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
|
||
59.
|
Практичне
заняття № 8
Визначення
назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою
атласів- визначників.
|
||
60.
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов)
до
зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.
|
||
61.
|
Урок
узагальнення та систематизації знань
|
||
Тема 3. Людина на планеті Земля
(6 годин)
|
|||
62.
|
Людина –
частина природи. Зв’язок людини з природою.
|
||
63.
|
Зміни в
природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини.
|
||
64.
|
Екологічні
проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного
різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і
опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).
|
||
65.
|
Охорона
природи. Червона книга України.
|
||
66.
|
Заповідники,
заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.
|
||
67.
|
Практична
робота №2
Складання
Червоної книги своєї місцевості.
|
||
68.
|
Підсумковий
урок за ІІ семестр
|
||
69.
|
Повторення
та узагальнення вивченого
|
Природознавство. 5 клас.
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар