Інструкції з техніки безпеки

Інструкції з техніки безпеки

Інструкція № ____
з безпеки для учнів під час проведення
практичних і лабораторних робіт у кабінеті (лабораторії) біології

    1. Загальні положення
1.1. Учні, які навчаються в кабінеті (лабораторії) біології, повинні дотримуватися правил безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, розкладу навчальних занять, установлених норм та режимів праці та відпочинку.
1.2. Учні можуть знаходитися в (лабораторії) біології тільки в присутності вчителя або лаборанта; перебування учнів у лаборантській не допускається.
До практичних і лабораторних робіт у кабінеті (лабораторії) біології допускаються учні, які пройшли інструктаж з питань безпеки життєдіяльності.
1.3. Про кожний нещасний випадок, що трапився під час проведення занять з біології, постраждалий учень чи очевидець нещасного випадку повинен терміново повідомити вчителя, який направляє постраждалого до медичного працівника, за необхідності викликає швидку медичну допомогу.
1.4. Про вихід з ладу та несправність обладнання учень має повідомити вчителя, який призупиняє роботу учнів і повідомляє про це керівництво навчального закладу.
    2.Вимоги безпеки перед початком робіт
2.1. Уважно вислухати інструктаж учителя щодо безпечного проведення лабораторного досліду, практичної роботи і особливостей їх проведення, запис про проведення інструктажу здійснюється в журналі обліку навчальних занять у рядку про тему уроку «Проведено інструктаж з безпеки життєдіяльності (БЖД)»;
2.2. Учні повинні:
ознайомитися і чітко уяснити порядок і правила безпечного проведення практичної чи лабораторної роботи;
звільнити робоче місце від предметів, що непотрібні для виконання визначеної роботи;
перевірити наявність посуду, приладів, інструментів та інших предметів, необхідних для виконання завдання;
виконувати тільки ту роботу, яка передбачена завданням уроку (заняття) або доручена вчителем.
2.3. Починати виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
    3. Вимоги безпеки під час проведення робіт
3.1. Працювати лише на своєму робочому місці.
3.2. Чітко виконувати інструкцію з виконання лабораторної (практичної) роботи. Використовувати інструмент, посуд, прилади та інші матеріали тільки за його призначенням.
3.3. Дотримуватися порядку і чистоти на робочому місці, періодично прибирати відходи у спеціально відведену тару. Залишки матеріалів з робочого місця прибирати за допомогою  спеціальної щітки.
3.4. Лаботорне обладнання брати лише з дозволу вчителя, після закінчення роботи повертати його на визначене місце.
3.5. Користуючись скальпелями, ножицями, препарувальними голками, загострені частини цих інструментів спрямовувати тільки на об’єкти, що обробляються, передавати інструменти з гострими кінцями ручкою від себе.
3.6. Під час роботи з хімічними речовинами:
кислоти або луги наливати тільки в скляний посуд. Не доливати воду до кислоти, а, навпаки: кислоту доливати у воду;
наливати рідкі хімічні реактиви за допомогою гумової груші або піпеток з різними пастками, а тверді реактиви набирати із склянок спеціальними ложечками, шпателями;
не допускати попадання розчинів кислот і лугів на шкіру, очі, одяг. Якщо розчин кислоти або лугу потрапив на шкіру, очі, то їх слід промити великою кількістю проточної води, при потраплянні на одяг – його слід зняти (переодягнутися);
усі відпрацьовані розчини хімічних реактивів, рідин, що залишаються після проведення практичних занять, зливати в спеціально призначену скляну тару (банки і склянки) з кришкою.
3.7. Під час роботи з нагрівними приладами:
не притулятися до нагрівного приладу, не нахилятися над його полум’ям;
сухе пальне нагрівного приладу запалювати сірниками;
гасити вогонь нагрівного приладу спеціальним ковпачком.
3.8. Під час виконання робіт, у процесі яких нагрівають рідини:
закріплювати пробірки з рідиною в затискачах штатива або в тримачах пробірки;
отвір пробірки спрямовувати у протилежний бік від себе і  тих, хто оточує;
нагрівати горючі рідини тільки на водяній бані;
нагрівати рідину тільки в тонкостінних посудинах (пробірках, колбах тощо);
для розбавлення концентрованих кислот, їх змішування, а також для змішування речовин, що супроводжуються виділенням теплоти, користуватися хімічним тонкостінним скляним або фарфоровим посудом;
при нагріванні скляних пластинок і пробірок спочатку прогріти рівномірно всю площину пластинки і дно пробірки, переміщуючи їх над відкритим вогнем, а потім здійснювати повільний нагрів;
не дозволяється  закривати посудину з гарячою рідиною притертим корком доти, доки вона не охолоне.
3.9. Під час роботи з лабораторним посудом, приладами, що виготовлені зі скла:
брати лабораторний посуд і покривні скельця обережно за краї, щоб запобігти пораненню пальців;
не стискати сильно пальцями крихкі стінки пробірок, колб, скелець, пластинок;
уламки розбитого посуду чи приладу не збирати незахищеними руками, слід змітати їх щіточкою в призначений для цього совок;
тонкостінний лабораторний посуд закріплювати у тисках штативів, легко повертаючи його навколо вертикальної осі або переміщуючи вгору-вниз.
3.10. Під час роботи з мікроскопом працювати слід відповідно до інструкції з його використання;
3.11. Під час роботи з фіксованими натуральними об’єктами:
працювати з гербарієм у захисних (гумових) рукавичках;
при виготовленні гербарію не нюхати і пробувати на смак будь-які речовини, матеріали та готові об’єкти;
для виготовлення зрізів визначеної товщини (мікропрепаратів) з тваринних та рослинних тканин використовувати прилад – мікротом. Ручними мікротомами користуватися, тримаючи їх в руці;
за умови відсутності мікротомів зрізи робити від руки звичайною бритвою, яку брати правою рукою за рукоятку з поворотом ріжучого краю (леза) на себе. Великим, вказівним і середнім пальцями лівої руки охоплювати об’єкт. Лезо прикладати до об’єкту і, притримуючи полотно леза вказівним пальцем лівої руки, робити  зріз на себе, протягуючи  по об’єкту лезо бритви на всю її довжину. Лезо бритви й об’єкт перед наступним зрізом змочують тією рідиною, в якій переносять зрізи, знімаючи їх з бритви;
фарбування зразків рослинних і тваринних об’єктів проводити тими фарбами, реактивами та барвниками, які надав учитель;
забороняється самостійно відкривати ємкості з фіксованими натуральними об’єктами;
ємкості з фіксованими натуральними об’єктами, що розміщуються у формаліні, не дозволяється брати за кришку, а також зчищати з неї парафін.
3.12. Під час використання електрообладнання забороняється без дозволу вчителя вмикати електричні прилади, пристрої й обладнання.
    4. Вимоги безпеки після закінчення робіт
4.1. Після закінчення заняття (практичної, лабораторної роботи) вимкнути електроприлади, якими користувалися.
4.2. Покласти інструменти, прилади індивідуального та загального користування в спеціально визначене місце.
4.3. Здати учителю (лаборанту) прилади та приладдя, які використовувалися під час роботи.
4.4. Відходи, сміття та невикористані матеріали прибрати з робочого місця у визначене місце.
4.5. Ретельно вимити руки з милом.
4.6. Залишити робоче місце та вийти з кабінету (лабораторії) біології після закінчення уроку (заняття) з дозволу вчителя.

    5.  Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
5.1. Учні повинні:
у разі виникнення пожежі або загорання електропроводки, електроприладів, з’єднувальних пристроїв тощо повідомити вчителя;
не усувати несправностей електромережі і електрообладнання самостійно (ремонт електромережі і електрообладнання проводять фахівці, які відповідають за електричну мережу навчального закладу);
при евакуації з приміщення кабінету (лабораторії) біології чітко виконувати розпорядження вчителя, не відлучатися від нього.

Інструкцію розробив:
учитель біології            ___________   

Узгоджено:
Керівник структурного підрозділу
з питань охорони праці         ___________   
    


Інструкція №___
з безпеки для учнів під час роботи в куточку живої природи

    1.Загальні положення
1.1. Навчально - дослідницьку роботу та догляд за рослинами і тваринами учні здійснюють лише в денний час.
1.2. Ветеринарний огляд мешканців куточка живої природи здійснюють лікарі ветеринарної служби, з якою укладена угода про роботу, періодично - не рідше двох разів на рік (орієнтовно – перед  початком навчального року та наприкінці зимових канікул)
1.3. Забороняється робота учнів з отрутохімікатами та хворими тваринами.
1.4. Про кожний нещасний випадок, що трапився під час проведення занять у куточку живої природи, постраждалий учень чи очевидець нещасного випадку повинен терміново повідомити вчителя, який направляє постраждалого до медичного працівника, за необхідності викликає швидку медичну допомогу.
    2. Вимоги безпеки перед  проведенням роботи
2.1. Одягнути спеціальний одяг (халат, фартух, хустинку чи шапочку, рукавички тощо).
2.2. Виконувати тільки ту роботу, яка передбачена завданням або доручена вчителем.
    3. Вимоги безпеки під час проведення роботи   
3.1. Користуватися рукавичками під час пересаджування або перевалювання рослин, пікірування розсади.
3.2. Виконувати роботу в рукавицях з чистки клітки птахів і вольєрів тварин-ссавців. Виймаючи ссавців з вольєр, брати їх за загривок. Не доторкатися і не виймати з вольєра самок, які недавно принесли потомство.
3.3. Замінювати воду в акваріумі або тераріумі за допомогою сифона. Для відсмоктувати повітря з трубки сифона користуватися гумовою грушею, вставленою в трубку сифона.
3.4. У разі виявлення ознак захворювання або смерті будь-якої тварини необхідно негайно повідомити вчителя. Учитель (лаборант) повинен  ізолювати хвору (мертву) тварину від інших, повідомити про це керівництво навчального закладу, викликати зоотехніка або ветеринарну службу. У разі смерті тварини захоронення проводить ветеринарна служба.
    4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Прибрати робоче місце.
4.2. Здати вчителю (лаборанту) інструменти та приладдя, які використовувалися під час роботи.
4.3. Перевірити, чи закриті вольєри з тваринами і клітки з птахами.
4.4. Зняти спецодяг і ретельно вимити руки з милом.    
    5. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
5.1. Учні повинні:
-у разі виникнення пожежі або загорання електропроводки повідомити вчителя;
- не усувати несправностей електромережі і електрообладнання самостійно (ремонт електромережі і електрообладнання проводять фахівці, які відповідають за електричну мережу навчального закладу);
- при евакуації з приміщення куточка живої природи чітко виконувати розпорядження вчителя, не відлучатися від нього.
Інструкцію розробив:
учитель біології            ___________   

Узгоджено:
Керівник структурного підрозділу
з питань охорони праці         ___________   
  


                                  
   
Інструкція №_____
з безпеки для учнів під час роботи на навчально-дослідній ділянці

    1. Вимоги безпеки перед початком роботи
1.1. Одягнути робочий одяг і взуття, у спекотний день обов’язково одягнути головний убір.
1.2. Виконувати тільки ту роботу, яка передбачена завданням уроку (заняття) або доручена вчителем.
1.3. Користуватися тим  інвентарем, який необхідний для проведення роботи. Переносити загострені сільськогосподарські знаряддя (лопати, граблі, вила тощо) у вертикальному положенні так, щоб їх робоча частина була спрямована донизу від себе.
    2. Вимоги безпеки під час проведення роботи
2.1. Переносити землю чи органічні добрива на носилках, не перевантажуючи їх, дотримуючись норм підіймання і переміщення важких речей неповнолітніми за вказівкою вчителя.
2.2. Переносячи вантажі, рівномірно навантажувати обидві руки;
2.3. Копаючи ґрунт лопатою, працювати  по черзі то з правої, то з лівої ноги (по 5 хв). Не перевантажувати лопату землею, навантажувати її не більше, як на  одну третину штика.
2.4. Під час роботи граблями, вилами не спрямовувати їх робочу частину на тих, хто перебуває поблизу. Гострі частини сільськогосподарського інвентарю мають бути у землі або біля землі;
2.5. Дотримуватися вказаного вчителем ритму роботи. Щоб запобігти перевтомленню, робити 10-хвилинні  перерви через кожні 20 або 30 хв роботи за вказівкою вчителя.
2.6. Не їсти немиті овочі та фрукти, що ростуть на ділянці.
2.7. З метою уникнення отруєння та алергічної реакції не нюхати рослин і не пробувати їх на смак.
    3. Вимоги безпеки після закінчення роботи
3. 1. Очистити інвентар, здати його вчителю (лаборанту) або черговому.
3.2. Зняти робочий одяг і ретельно вимити руки з милом.
    4. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
4.1. У випадку контакту з отруйними рослинами промити ділянку шкіри, що контактувала, чистою водою.
4.2. У разі сонячного опіку відійти в прохолодне місце, покласти на голову прохолодний компрес, звернутися до лікаря.
4.3. При отруєнні небезпечними рослинами випити велику кількість води, щоб викликати блювання, та прийняти проносні засоби, активоване вугілля, ентеросорбенти і обов’язково звернутися до лікаря.
4.4. У разі виникнення алергічної реакції (висип, набряк, задуха) негайно повідомити вчителя, який викличе швидку допомогу.
4.5. У разі проникнення під шкіру кліщів місце навколо кліща слід змастити олією, ефіром чи бензином. Для видалення кліща необхідно обережно прокручувати зовнішню його частину, що виступає зі шкіри, проти годинникової стрілки. Рану після видалення кліща змастити розчином йоду. Якщо голівка чи інша частина кліща залишилися в тілі, слід звернутися до лікувально-профілактичної установи.
4.6. У разі аварійної ситуації (раптовому виникненні умов, що загрожують життю та здоров’ю учнів – сильний дощ, гроза, буревій тощо) уживати заходів, виходячи з конкретної ситуації:
- якщо почався дощ, за можливості сховатися в приміщенні, якщо приміщення немає,  сховатися під густе дерево;
- якщо є передумови бурі, грози негайно сховатися в приміщенні.
Інструкцію розробив:
учитель біології            ___________   

Узгоджено:
Керівник структурного підрозділу
з питань охорони праці         ___________   
  



                                   
Інструкція № ___
з безпеки для учнів під час проведення практичних робіт у теплиці (оранжереї)

    1. Вимоги безпеки перед початком роботи
1.1. Працювати в теплиці (оранжереї) у спеціальному одязі (халат, гумові рукавички тощо) та робочому взутті.
1.2. Виконувати тільки ту роботу, яка передбачена завданням або доручена вчителем.
    2. Вимоги безпеки під час проведення роботи
2.1. Для прополювання, розсаджування та інших робіт користуватися розпушувачем, сапами, совками тощо, обережно поводитися з ними.
Користуватися тим  інвентарем, який необхідний для проведення роботи. Переносити загострені сільськогосподарські знаряддя (лопати, граблі, вила тощо) у вертикальному положенні так, щоб їх робоча частина була спрямована донизу від себе.
2.2. Ознайомитися з нормами підіймання і переміщення важких речей неповнолітніми і під час перенесення вантажів (ящиків з розсадою, горщиків із квітами тощо) дотримуватися їх.
2.3. Бути обережними з електроприладами в приміщенні теплиці (оранжереї), оскільки волога атмосфера підвищує рівень електронебезпеки.
2.4. Під час роботи не вживати їжу, дотримуватися вимог питного режиму відповідно до санітарних норм і правил.
2.5. У випадку травмування негайно звернутися до вчителя і медичного працівника.
    3. Вимоги безпеки після закінчення роботи
3.1. Почистити й здати інвентар учителю або працівнику теплиці (оранжереї).
3.2. Зняти спеціальний одяг і взуття, перевдягнутися і вимити руки з милом.
3.3. Залишити теплицю (оранжерею) з дозволу вчителя.
    4. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
4.1. Учні повинні:
у разі виникнення пожежі або загорання електропроводки повідомити вчителя;
не усувати несправностей електромережі і електрообладнання самостійно (ремонт електромережі і електрообладнання проводять фахівці, які відповідають за електричну мережу навчального закладу);
при евакуації з приміщення теплиці (оранжереї) чітко виконувати розпорядження вчителя, не відлучатися від нього.

Інструкцію розробив:
учитель біології            ___________   

Узгоджено:
Керівник структурного підрозділу
з питань охорони праці         ___________    



                                  

Інструкція №____
з безпеки для учнів під час екскурсій з біології

    1. Загальні положення
1.1. Наказом керівника навчального закладу призначається керівник екскурсії (учитель), який  визначає маршрут екскурсії (походу), готує відповідні документи на її проведення.
1.2. Перед проведенням екскурсії (походу) керівник екскурсії (учитель) повинен ретельно обстежити ту ділянку природного оточення, куди будуть приведені учні, обрати безпечні місця, де відсутні:
небезпека нападу хижих, отруйних тварин (змій, павукоподібних, багатоніжок тощо); болота, трясовини тощо.
1.3. Під час перевезення учнів до місця екскурсії (походу) за допомогою транспорту (залізничного приміського, автотранспорту, міського електротранспорту тощо) слід користуватися  правилами безпеки, що зазначені в Основних вимогах щодо забезпечення безпечного перевезення пасажирів під час здійснення нерегулярних пасажирських перевезень, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України, Міністерства внутрішніх справ України від 25.05.2007 № 450/167, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.06.2007 за № 614/13881.
1.4. У визначеному місці кабінету (лабораторії) біології має зберігатися екскурсійне спорядження та обладнання для збирання матеріалу під час екскурсій (походу):
совочки (лопатки) для викопування рослин;
ніж складний для зрізу гілок дерев чи кущів;
папки для рослин;
сачки водяні для виловлювання рослин водоймищ;
відерця для перенесення рослин з водоймищ;
сачки повітряні для ловіння комах у повітрі;
сачки водяні для виловлювання тварин (риб) з водоймищ;
посуд з отворами для перенесення тварин (водних тварин).
1.5. Перед екскурсією (походом) керівник екскурсії (вчитель) має запланувати, який матеріал буде зібрано і яке обладнання у зв’язку з цим необхідно взяти з собою.
1.6. Напередодні екскурсії учитель повинен попередити учнів про необхідність одягнути відповідний одяг та взуття, мати при собі питну воду та продукти, що можна вживати під час екскурсії (походу).
    2. Вимоги безпеки перед початком екскурсії
2.1. Пройти інструктаж з безпеки і правил поведінки під час екскурсії (походу) та ознайомитися за стендом у кабінеті (лабораторії) біології з місцевими отруйними рослинами, грибами, небезпечними та отруйними тваринами, які можуть зустрітися на шляху маршруту екскурсії (походу).
2.2. Вирушаючи на екскурсію (у похід), одягнути одяг, що відповідає сезону та погодним умовам; на ноги взути міцне взуття, яке захищає ноги від пошкоджень. У спекотну погоду захистити голову головним убором.
2.3. Узяти з собою питну воду, пити з відкритих водоймищ не дозволяється.
2.4. Не брати з собою продукти, що швидко псуються.
    3. Вимоги безпеки під час екскурсії
3.1. Для витягування рослин із землі користуватися лопатками, розпушувачами, від пошкоджень захищати руки рукавицями.
3.2. При вивченні флори та фауни природного водоймища користуватися сачками з довгими ручками.
3.3. Не пробувати жодної із рослин на смак;
3.4. Під час екскурсії (походу) не знімати взуття і не ходити босоніж. У разі травми чи при перших ознаках хвороби звернутися до вчителя (у нього знаходиться похідна аптечка першої медичної допомоги).
3.5. Під час екскурсій у природу необхідно дотримуватися запобіжних заходів. Одяг повинен надійно закривати за можливості все тіло. Вуха і волосся слід закрити головним убором.
3.6. Періодично здійснювати огляд одягу та відкритих частин тіла щодо наявності на них кліщів.
3.7. Після закінчення екскурсії і проведення перевірки наявності учасників екскурсії (походу) необхідно повернутися до навчального закладу разом із керівником екскурсії (учителем).
    4. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
4.1. У випадку контакту з отруйними рослинами промити ділянку шкіри, що контактувала, чистою водою.
4.2. У разі опіку промити опечене місце, нанести протиопікові засоби, покласти суху марлеву пов’язку і звернутися до лікаря.
4.3. При отруєнні небезпечними рослинами випити велику кількість води, щоб викликати блювання, та прийняти проносні засоби, активоване вугілля, ентеросорбенти і обов’язково звернутися до лікаря.
4.4. У разі проникнення під шкіру кліщів місце навколо кліща слід змастити олією, ефіром чи бензином. Для видалення кліща необхідно обережно прокручувати зовнішню його частину, що виступає зі шкіри, проти годинникової стрілки. Рану після видалення кліща змастити розчином йоду. Якщо голівка чи інша частина кліща залишилися в тілі, слід звернутися до лікувально-профілактичної установи.
4.5. У разі травмування чи ушкодження терміново повідомити керівника екскурсії або його помічника.
4.6. У разі аварійної ситуації (раптовому виникненні умов, що загрожують життю та здоров’ю учасників екскурсії – сильний дощ, гроза, буревій тощо) уживати заходів, виходячи з конкретної ситуації:
якщо почався дощ, за можливості сховатися у приміщенні, якщо приміщення немає,  сховатися під густе дерево;
якщо знялася буря, гроза і немає можливості заховатися в приміщенні, необхідно відійти подалі від високих дерев, знайти полянку і заховатися,  сидячи в будь-якому заглибленні (яма, яр тощо), злегка нахиливши голову, ноги тримати вкупі, усі металеві предмети, виключений мобільний телефон тощо покласти у захищеному місці подалі від себе. Не допускати скупчення в одному місці. Необхідно подалі відійти від водного простору (річки, ставка, озера, моря тощо).
4.7. У разі погіршення здоров’я учасника екскурсії негайно викликати за відповідним телефоном  швидку медичну допомогу.

Інструкцію розробив:
учитель біології            ___________   

Узгоджено:
Керівник структурного підрозділу
з питань охорони праці         ___________   
  

                          
Інструкція  № ___
для проведення первинного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів в кабінеті біології

І. Загальні положення
1. Інструкція первинного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів в навчальних кабінетах та класних кімнатах поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу.
2. Виконання даної інструкції є обов’язковим для всіх осіб, які проводять заняття в даному кабінеті чи класній кімнаті.
3.  Первинний інструктаж з учнями проводить завідуючий кабінетом, класний керівник на початку кожного семестру.
4. Сумлінно дотримуйтесь Правил для учнів школи, правил особистої гігієни і санітарних норм на робочому місці.
5. Парти, столи, стільці та інші меблі у приміщенні повинні встановлені так, щоб проходи та виходи з кабінетів були вільними.
6. Під час перерв черговий з числа учнів слідкує за поведінкою учнів та підготовкою кабінету чи класної кімнати до уроку.
ІІ. Вимоги безпеки перед початком роботи
1. Звільніть робоче місце від зайвих предметів і матеріалів.
2. Забороняється використовувати електрообладнання із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них легкозаймисті рідини, , обгортати папером або тканиною електричні лампи.
3. Не користуйтесь несправними меблями чи обладнанням.

4. Під час використання електрообладнання, перевірте їх справність, наявність і надійність кріплення захисних засобів і з’єднання захисного заземлення, занулення.
5. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу учителя.
ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи
1. Виконуйте тільки ту роботу, яку доручив учитель.
2. Під час використання електрообладнання не дозволяється:
     -  використовувати кабелі і проводи з пошкодженою ізоляцією, що втратила захисні властивості;
-          переносити ввімкнені прилади, ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;
-          залишати без нагляду ввімкнені в електромережу нагрівні прилади, обладнання;
-          користуватися пошкодженими та  несправними розетками, вмикачами, світильниками,  іншими електроприладами;
-          застосовувати побутові електронагрівальні прилади (праски, кип’ятильники, чайники, калорифери, тощо);
-          застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам ПУЕ, щодо переносних електропроводів.
3. Забороняється самостійно усувати несправності електромережі і електрообладнання.
4. Під час роботи в кабінеті не пийте води і не вживайте їжу.
5. Забороняється виходити з приміщення під час заняття без дозволу учителя.
ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи:
1. Після закінчення занять в кабінеті чи класній кімнаті вимкніть електроприлади, освітлення.
2. Приведіть в порядок робоче місце, приберіть сміття.
3. Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
4. Під час перерв дотримуйтесь загальношкільних правил поведінки, пересувайтесь спокійно без різких рухів.
5. Під час вологого прибирання необхідно вийти з приміщення. Заходити до класної кімнати чи кабінету дозволяється після повного висихання підлоги.
V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях:
При виявленні несправностей в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення. Повідомте про це учителя чи адміністрацію школи
Не усувайте несправностей електромережі і електрообладнання самостійно.
В разі виникнення пожежі необхідно терміново повідомити вчителя, або зателефонувати  за номером 101.
При евакуації з закладу дотримуватися дисципліни, не панікувати, не відлучатися від  учителя, який проводить урок за розкладом.
У разі травмування необхідно терміново повідомити вчителя, класного керівника, або медичного працівника.
У разі різкого порушення або відсутності дихання, зупинки серця негайно приступити до надання першої долікарської допомоги: проведення штучного дихання та зовнішнього масажу серця, негайно викликати за телефоном 103 швидку медичну допомогу.
Інструкцію розробив:
учитель біології            ___________   

Узгоджено:
Керівник структурного підрозділу
з питань охорони праці         ___________   
  

Немає коментарів:

Дописати коментар